Huidaandoeningen Miracle Skin Clinic

Huidaandoeningen

Niet iedereen is gezegend met een gezonde, mooie huid. Huidaandoeningen komen helaas veel voor dan we zouden willen en kunnen veel last bezorgen door jeuk, pijn of irritatie. Ook kunnen huidaandoeningen cosmetisch storend zijn. De meest voorkomende huidaandoeningen zijn:

Iedereen kan last hebben van ongewenst haar. Een natuurlijke beharing (op benen, oksels en schaamstreek) kan echter als storend worden bevonden.

Overbeharing

Acne is een van de meest voorkomende huidaandoeningen bij zowel jongeren als ouderen. 80% van de jongeren heeft in meer of mindere mate last van acne.

acne

Het is nog steeds niet helemaal duidelijk waarom sommige mensen last hebben van rosacea, het komt wel vaker in families voor. Warmte, zonlicht, aanraking, temperatuurverschillen en stress zijn allemaal factoren waardoor deze aandoening kan opspelen.

rosacea

Hyperpigmentatie is een moeilijke term waarvan het verschijnsel heel bekend is onder de naam huidvlekken of pigmentstoornis. Een pigmentstoornis is een veelvoorkomend probleem in de samenleving, vooral bij de rijpere huid zijn er vaak pigmentvlekken aanwezig.

hyperpigmentatie

De huid is het grootste orgaan van het menselijke lichaam en het is dan ook belangrijk om deze in goede gezondheid te houden. Naarmate we ouder worden, treden tal van wijzigingen op in onze lichaamsprocessen, hoe goed onze genen ook zijn.

huidveroudering

Bijna iedereen heeft wel een litteken ergens op zijn lichaam. Een litteken ontstaat na een huidbeschadiging door bijvoorbeeld een ongeval, huidziekte of operatie.